E-ticaretin yeni yüzü! Artık reklam verirken bin kez düşünmek gerekecek

E-ticaretin yeni yüzü! Artık reklam verirken bin kez düşünmek gerekecek
Online satışın günden güne arttığı bir dönemde Ticaret Bakanlığı e-ticaret sektöründe yeni bir dönem başlatıyor. Peki değişen ne oldu? Sosyal medyada içerik paylaşımı yapanların bu süreçte dikkat etmesi gerekenler ve bazı ayrıntılar

Ticaret Bakanlığı yine radikal bir karara imza atıyor. E-ticaret sektöründe denetim sürecini bambaşka bir aşamaya taşıyacak olan yeni bir uygulama aktif hale getirilecek. Peki online platform üzerinden satış yapanlar bu süreçten nasıl etkilenecek? E-ticaret platformları influencerlar ile yapmış oldukları reklamlardan artık doğrudan sorumlu kabul ediliyor. E-ticaret sektöründe yapılan satış süreci ile ilgili Ticaret Bakanlığı'nın almış olduğu kararda bu konu açık ve net şekilde ifade ediliyor.

478593.jpg

Artık sıkı bir denetim süreci başlıyor. E-ticaret platformları yeni dönemde influencerlar ile yapmış oldukları reklamlardan sorumlu olacak şekilde yargılanacak. Bütçeyi aşan e-ticaret Platformu Bakanlığı aldatmış olarak kabul görecek. Aslında bu yeniliğin en büyük amacı adil bir rekabet ortamı oluşturabilmek. Sektörel büyüme sürecinde her işletmeyi eşit şartlarda ayakta tutmayı sağlayacak bir dinamizm oluşturabilmek. Biraz da rakamlara göz atalım…

9852367.jpg

2025 yılı içerisinde e-ticarette yaklaşık 5.000 trilyon TL büyüklüğünde bir hacme yol açıldı. İhracatta bu rakam 8 milyar dolar olarak kayıtlara geçti. Bu yeni mevzuat aslında e-ticaret kanununu destekleyici nitelikte oldu. Reklam bütçesinin %25'ine kadar yapılan sponsorlu harcamalarına yönelik tanınan istisna payı yeni düzenleme ile %50'ye çıkarılmış olundu.

Her platform sosyal medya ve influencer yargılanabilecek ve bunlar bakanlar bildirilecek. Bildirilmeyenler için cezai işlem uygulanacak. Yeni düzenleme kapsamında işletmeler dilediği herhangi bir pazar yerinde satış imkanını elde edecek.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.