Yargıtayda emsal karar! Adım adım tüm süreç: LGS sınavındaki o soru neden iptal edildi?
![Yargıtayda emsal karar! Adım adım tüm süreç: LGS sınavındaki o soru neden iptal edildi? 1](https://www.ogretmenmeb.com.tr/d/gallery/2024/09/1/478950.jpg)
LGS Sınavı 2 Haziran 2024 tarihinde sorunsuz şekilde tamamlandı. Fakat sınavın ardından bazı tereddütler oluştu. Özellikle Fen Bilimleri bölümündeki bir soru öğrencinin dikkatini çekti. Emre Bayar isimli öğrenci cevapta farklı bir şık daha olması gerektiğini öne sürerek idare mahkemesine dava açtı.
![Yargıtayda emsal karar! Adım adım tüm süreç: LGS sınavındaki o soru neden iptal edildi? 2](https://www.ogretmenmeb.com.tr/d/gallery/2024/09/1/478951.jpg)
Dilekçesinde cevap anahtarının yeniden düzeltilmesi ve sorunun iptal edilmesini talep etti. Ankara 3. İdare Mahkemesi konu üzerine yaptığı inceleme sonrası şöyle bir kanıya vardı: “Soruyu okuyan her öğrenci aynı anlamı çıkaramıyor. Netlik olmadığı için soru iptal edilebilir.”
![Yargıtayda emsal karar! Adım adım tüm süreç: LGS sınavındaki o soru neden iptal edildi? 3](https://www.ogretmenmeb.com.tr/d/gallery/2024/09/1/478952.jpg)
MAHKEME SÜRECİ NASIL İLERLEDİ?
Davacı Emre Bayar dilekçe yazarak talebini mahkemeye iletti. Mahkemeye sunulan bilirkişi raporunda dava konusu sorunun öğrencileri farklı cevaplar vermeye yönlendirebileceği ifade edildi.
![Yargıtayda emsal karar! Adım adım tüm süreç: LGS sınavındaki o soru neden iptal edildi? 4](https://www.ogretmenmeb.com.tr/d/gallery/2024/09/1/478953.jpg)
Ankara 3.İdare Mahkemesi konuyla ilgili bilirkişi raporunu inceledi ve tespitlerin yerinde olduğunu hükmü verdi. Dava konusu sorunun bu sebeplerden dolayı iptal edilmesine karar verdi.
![Yargıtayda emsal karar! Adım adım tüm süreç: LGS sınavındaki o soru neden iptal edildi? 5](https://www.ogretmenmeb.com.tr/d/gallery/2024/09/1/478954.jpg)
Mahkeme son olarak şu değerlendirmeyi yapıp kamuoyu ile bu fikrini şu sözlerle paylaştı:
“Sorunun doğru cevabının ortaya çıkabilmesi için adayın üst seviye bazı kazanımlara sahip olması gerekiyor. Farklı değerlendirme yapılma ihtimali sebebiyle 8. sınıf seviyesine pekte uygun gözükmüyor."
![Yargıtayda emsal karar! Adım adım tüm süreç: LGS sınavındaki o soru neden iptal edildi? 6](https://www.ogretmenmeb.com.tr/d/gallery/2024/09/1/478955.jpg)
FARKLI BİR DETAY DAHA ORTAYA ÇIKTI!
Mahkemenin dikkatini çeken ve asıl odaklanması gereken nokta ise aslında soru kökenindeki çeldiricilikten daha çok öğrencilerin anlama düzeyiydi. Mahkeme kararının paylaşıldığı o dilekçede aslında herkesi ilgilendiren kritik farklı bir detay daha yer alıyordu. Sanıldığı gibi ve beklendiği düzeyde 8. sınıf öğrencileri bu soruya ne kadar hakimdi? İp ve makaraların yer aldığı çelişkili o 13. soru aslında öğrencilerin seviyelerine ne kadar uygundu?
![Yargıtayda emsal karar! Adım adım tüm süreç: LGS sınavındaki o soru neden iptal edildi? 7](https://www.ogretmenmeb.com.tr/d/gallery/2024/09/1/478956.jpg)
Bununla birlikte ip ve makaraların ağırlıklarının ve ipin kütlesinin önemsenmesine yönelik ifadelere 8. sınıf seviyesi öğrencilerin yorum yapması beklenemez. Bu tip bir ifade sorunun doğru cevabını etkileyecek ifadeler oluşturduğu da anlaşılmıştır.
![Yargıtayda emsal karar! Adım adım tüm süreç: LGS sınavındaki o soru neden iptal edildi? 8](https://www.ogretmenmeb.com.tr/d/gallery/2024/09/1/478957.jpg)
Soru kökü açık değil. Doğru bir cevap bulabilmesi ve bu yönde muhakeme yapıldığında anlaşılır bir hüküme varılması da mümkün değil. Üstelik yanlış anlamaya mahal vermeyecek kadar iyi hazırlanmış olduğu da söylenemez. Okuyan her öğrenci farklı anlamlar çıkarabiliyor” denildi ve soru iptal edildi.
Meb Hocam / ÖZEL HABER
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.