Hizmet puanı detayı bu kez o öğretmenleri mağdur edecek!

Hizmet puanı detayı bu kez o öğretmenleri mağdur edecek!

Milli Eğitim Bakanlığı'nın ikinci kez başvuruya açacağı iller arası ve il içi isteğe bağlı yer değişikliği başvurusu sırasında oluşan hizmet puanı detayı o öğretmenlerin mağduriyetine sebep olabilecek. Peki bu nasıl olacak? İşte merak edilen detaylar

İsteğe bağlı yer değişikliği işlemleri mebbis.meb.gov.tr ya da personel.meb.gov.tr adresi üzerinden gerçekleşecek. Elektronik ortamda başvuru formunu dolduran öğretmenler başvurularını resmi makamlara iletebilecek. Aksi takdirde farklı yollarla yapılacak başvurular dikkate alınmayacak.

Yer değiştirme işlemleri sırasında açığa çıkan bazı detaylar mağduriyete sebep olabilecek. Örneğin; yer değiştirme başvurusunda bulunacak olan bir öğretmen için başvuru formuna doğrudan yansıyacak kimlik bilgileri, bakanlık atama alanı, öğrenim süresi, hizmet süresi ve hizmet puanı oldukça önem taşıyor.

Farkında olmadan yapılan bir hata veya eski bir bilgi başvuru sırasında mağduriyet oluşturabiliyor. Peki bu nasıl oluyor?

Bakanlık konuyla ilgili uyarıda bulundu. Öğretmenler fark etmediklerinde eski bilgiler nedeniyle mağduriyet yaşayabilecek. Bunun için başvuru yapmadan hemen önce Mebbis E-Personel modülüne girerek yanlış ya da eksik bilgi olup olmadığını kontrol edilmeli gerekiyorsa düzeltilmeli.

Bu süreçte düzeltme aşaması da belgeye dayalı olarak gerçekleştiriliyor. Eğitim kurumuna ya da İl/İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'ne gidilerek bu yönde bir talepte bulunmak mümkün. Atama sırasında öğretmenlerin tercihleri hizmet puanı üstünlüğüne göre yapılıyor. Bu sebeple başvuru işlemi yapıldıktan sonra hizmet puanına etki edecek bir değişiklik başvuru sistemine yansıyamıyor.

Başvuru yapmadan hemen önce oluşabilecek eksikliklere karşılık hizmet puanı detayının gözardı edilmeden kontrol edilmesi tavsiye ediliyor.

Öğretmen Meb / ÖZEL HABER