Bakan Özer'den Sınav Açıklaması: ''Niyetimiz Kimseyi Zorlamak Değil''

Bakan Özer'den Sınav Açıklaması: ''Niyetimiz Kimseyi Zorlamak Değil''
Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer'den Uzman Öğretmenlik/Başöğretmenlik Sınavı Açıklaması: ''Niyetimiz Kimseyi Zorlamak Değil''

Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer, 2022-2023 eğitim öğretim yılı hazırlıkları kapsamında İstanbul, Ankara, İzmir, Erzurum, Uşak ve Sakarya'nın ardından Van'da resmî okul müdürleri ile bir araya geldi. 
 
Toplantıda yaptığı konuşmaya Van'ın yaklaşık 2,5 milyar liraya çıkarılan 2022 yılı eğitim yatırımı bütçesinin hayırlı olmasını dileyerek başlayan Bakan Özer, kentte fedakârca çalışan öğretmen ve yöneticilerin işini kolaylaştırmak, imkânlarını zenginleştirmek için bir arada bulunduklarını ifade etti. 
 
2021-2022 eğitim öğretim yılının kesintisiz yüz yüze eğitimle tamamlanması için yaptıkları kıymetli çalışmalar için öğretmen ve yöneticilere şükranlarını sunduğunu belirten Bakan Özer, 1 buçuk yıllık süreçte uzaktan eğitimde ve vefa gruplarında yapılan çalışmaların her türlü takdirin ötesinde olduğunu söyledi.
 
Okulların sadece eğitim öğretimin yapıldığı değil, ülkenin en kıymetli sermayesi olan beşeri sermayenin niteliğinin çok boyutlu olarak artırıldığı yerler olduğunun altını çizen Bakan Mahmut Özer, öğrenme kaybı açısından en büyük maliyeti ödeyenlerin sosyoekonomik olarak dezavantajlı kesim olduğunu kaydetti. Özer, okulların aynı zamanda toplumdaki eşitsizliklerin telafi edildiği en kutsal yerler olduğuna dikkati çekerek okulları açık tutma konusundaki çabalarından dolayı iki kez Bakanlığın tüm çalışan ve öğretmenlerine başarı belgesi vererek bu fedakârlığı tarihe not düştüklerini ifade etti. 
 
Eğitimde fırsat eşitliğini sağlamak için son 20 yılda önemli yatırımlar yapıldığının altını çizen ve gelinen noktada kız çocuklarının okullaşma oranlarının erkek çocuklarına eriştiğini söyleyen Özer, hatta yükseköğretimde 2014 yılından itibaren kız öğrencilerin okullaşma oranının erkekleri geçtiğini belirtti. 
 
20 yıllık süreçte eğitim sisteminin demokratikleşmesi için katsayı uygulaması ve başörtüsü yasağının kaldırılması gibi adımların da atıldığını ifade eden Özer, 28 Şubat zihniyetinin meslek liselerinin ve imam hatip liselerinin yükseköğrenime geçişi kısıtlayan uygulamalarının akademik olarak başarılı gençlerin mesleki eğitimden uzaklaşmasına da yol açtığını belirtti. 
 
Pansiyonlar, burslar, taşımalı eğitimde ücretsiz yemek, yardımcı kaynakların ücretsiz dağıtılması gibi uygulamaların eğitimde fırsat eşitliğini artırmak için kritik adımlar olduğunun altını çizen Özer, sistemdeki öğrenci sayısı artırılarak fiziki olarak gelişme sağlanırken kalitenin de sürdürüldüğünü vurguladı. 
 
PISA ve TIMSS gibi uluslararası araştırmaların sonuçlarında sürekli artan başarıyı hatırlatan Bakan Özer, bugün 18.9 milyon öğrenci ve 1.2 milyon öğretmene ulaşan sistemin kalite odaklı büyüdüğünü kaydetti. Bu nedenle son 20 yıldaki eğitim alanında yapılan çalışmaların bir başarı hikâyesi olduğunu söyledi. Bu başarının mimarının Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan olduğunu dile getiren Özer, kendisine Van'dan şükranlarını ilettiğini ifade etti. 
 
Eğitimde fırsat eşitliğini sağlamak, okul öncesi eğitimde okullaşma oranlarını artırmak için çaba sarf ettiklerini kaydeden Özer, 6 Ağustos 2021'de göreve geldiği zaman 3 yaşta yüzde 14 olan okullaşma oranını yüzde 50'ye, 4 yaşta yüzde 35 olan okullaşma oranını yüzde 70'e, 5 yaşta yüzde 78 olan okullaşma oranlarını da yüzde 100'e çıkarmak için tüm Türkiye'de 3 bin yeni anaokulu ve 40 bin tane yeni ana sınıfı yapmak için yola çıktıklarını belirtti. Projenin kadın istihdamı açısından da önemli olduğunu kaydeden Bakan Özer, proje kapsamında bugüne kadar 1.110 anaokulun çocukların hizmetine sunulduğunu ve böylelikle 500 bin çocuğun ilk kez anaokuluna başladığını, 10 ay gibi kısa bir sürede 5 yaştaki okullaşma oranının yüzde 78'den yüzde 93'e çıktığını ifade etti.
 
5 yaşta okullaşmada yıl sonu hedefimiz olan yüzde 100'e çok rahat bir şekilde ulaşacaklarını belirten Özer, bu nedenle Van'da da bu yıl 101 yeni bağımsız anaokulu yapımı kararı aldıklarını kaydetti.
 
Konuşmasında ekonomik kalkınmanın sürdürülebilmesi için çok önemli olduğunu belirttiği mesleki eğitim alanında yapılan çalışmalara da değinen Özer, katsayı uygulamasının uzaklaştırdığı akademik olarak başarılı öğrencilerin de artık mesleki eğitime yöneldiğini dile getirdi. 
 
Meslek liselerinde üretim yapmaya başladıklarını, üreterek öğrenmenin sağlandığını belirten Bakan Özer, öğretmen ve öğrencilerin de bu üretimden pay aldığını hatırlattı. Kovid-19 sürecinde meslek liselerinin maske, dezenfektan, solunum cihazı, maske makinesi gibi üretimlerle ihtiyaç duyulan ürünlerin temininde çok büyük katkılar sağladığını da ifade eden Bakan Özer, mesleki eğitim merkezlerinde de öğrencilerin haftada bir gün okula gittiği, dört gün işletmede eğitim aldıklarını bir sistemin olduğunu dile getirdi. 25 Aralık 2021'de 3308 Sayılı Mesleki Eğitim Kanunu'nda yapılan düzenleme sonrasında bugün itibariyle 600 bin 888 öğrencinin mesleki eğitim merkezlerinde eğitim aldığını söyleyen Özer; burada gençlerin 9,10,11. sınıfta asgari ücretin yüzde 30'u, 12. sınıfta yüzde 50'si kadar ücret aldıklarını, aynı zamanda iş kazaları ve meslek hastalıklarına karşı sigortalandığını da ifade etti. 
 
Bu sayede iş gücü piyasasının ihtiyaç duyduğu insan kaynağına çok rahat şekilde eriştiğinin de altını çizen Bakan Özer, öğretmenlerin mesleki ve kişisel gelişim eğitimleri için yapılan çalışmalara da değindi. 2021 yılında 8.9 milyon lira olan öğretmen eğitimi bütçesinin de 2022 yılında 292 milyon liraya çıkarıldığını anlatan Özer, yeni modelde öğretmenlerin istedikleri eğitime kendilerinin karar verdiğini, merkezî değil, okul temelli bir yaklaşımın benimsendiğini belirtti. Mesleki gelişim topluluklarının oluştuğu, iyi uygulamaların yerinde görüldüğü okul yöneticisi ve öğretmen mobilite programlarının aktif hâle gelmesinin sağlandığını anlatan Özer,  öğretmen başına düşen 44 saatlik eğitimin yılda 94 saate çıktığının altını çizdi. 
 
Okul yöneticilerine yönelik Tarih, Kültür ve Medeniyet Bilinci Seminerleri gerçekleştirildiğini belirten Özer, öğretmenlik kariyer sistemine ilişkin de açıklamalarda bulundu. Burada herkesin sınava takıldığını kaydederek niyetlerinin kimseyi zorlamak olmadığını söyledi. 
 
Millî Eğitim Bakanlığının yeni eğitim yılı hazırlıkları kapsamında okulların tüm ihtiyaçlarını karşılayabilecek imkâna sahip olduğunu da dile getiren Özer, bu vesileyle akademik yılın hayırlı olmasını temenni etti.
 
Toplantı sonrasında Millî Eğitim Bakanlığı ve Van Büyükşehir Belediyesi arasında mesleki eğitim merkezi öğrencilerine aylık 300 lira burs desteği verilmesini öngören iş birliği protokolü imzalandı.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.