Mutlu öğretmenler mi? Akıllı tahtalar mı?

Mutlu öğretmenler mi? Akıllı tahtalar mı?
Eğitimde teknoloji mi? mutlu öğretmenler mi? hangisi öncelikli olmalıdır?

Türkiye sınıflarında en fazla akıllı tahta bulunan ülke olarak öne çıkıyor; ancak eğitimde asıl önceliklendirilmesi gereken konular göz ardı ediliyor.

Teknoloji fırsat eşitliği sağlaması gerekirken Türkiye’de okullar arasında büyük farklılıklar mevcut.

Akıllı tahtalar tek başına eğitimin kalitesini artırmaz; öğretmenlerin bu teknolojiyi etkin kullanması için yeterli destek sunulmalı altyapı eksiklikleri giderilmelidir.

Yüksek maliyetli akıllı tahtalar bakım ve sürdürülebilirlik planları eksik olduğunda âtıl hale gelerek kaynak israfına dönüşüyor.

Eğitimin başarısı sadece teknolojik yatırımlarla değil çağdaş müfredat öğretmenlerin gelişimi ve öğrencilerin psikososyal ihtiyaçlarının karşılanmasıyla sağlanır.

Modern eğitim araçları önemli olsa da mutlu donanımlı öğretmenler olmadan kalıcı bir gelişim mümkün değildir. Eğitimde asıl soru teknoloji mi yoksa mutlu öğretmenler mi öncelikli olmalı sorusudur.

Öğretmen MEB / ÖZEL HABER

HABERE YORUM KAT

UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.

3 Yorum