Öğretmenler Yeni Eğitim Öğretim Yılından Ne Bekliyor?

Öğretmenler Yeni Eğitim Öğretim Yılından Ne Bekliyor?
2022-2023 eğitim öğretim yılı öğretmenlerin onlarca sorunlarıyla, yorgunlukla, kırgınlıkla başlıyor.

  Atanmışından ataması henüz yapılmamışa, devlette çalışandan özel kurumda çalışanlara, ücretlilerden sözleşmelilere, kadrolulardan yeni atananlara 2022-2023 eğitim öğretim yılı onlarca sorunla, sıkıntıyla, üzüntüyle ve hayal kırıklığıyla başlıyor. 

  Öğretmenler ve öğretmenlik mesleğinin hem dünyada hem kültürümüzde, dinimizde yeri bambaşkadır. Eğitime, eğitimciye verilen önem tarihimizin derinliklerinden gelen medeniyetimizin yapı taşlarından en önemlileri arasında yüzyıllar boyunca yerini korumuş, değerini artırmıştır.

  Eğitim sisteminin en önemli yapı taşı olan öğretmenlerin mutsuz olması, 19 milyon öğrenciye  ve dolayısıyla tüm yurda sirayet etmektedir. Dolayısıyla öğretmenleri mutsuz eden, motivasyonunu bozan, ruhunu daraltan uygulamalar ıslah edilmeli, yeni kararlar alınmalıdır.

 2022-2023 eğitim öğretim yılından öğretmenlerin beklentileri şunlardır:

 1- Öğretmenlik Meslek Kanunu ve Aday Öğretmenlik ve Öğretmenlik Kariyer Basamakları Yönetmeliğindeki hükümler tekrar gözden geçirilmelidir. Uzman öğretmenlik ve başöğretmenlik için yazılı sınav şartının kalkması öğretmenler için kırmızı çizgidir. Diğer hükümler de bilime, akla, mantığa ve toplumumuzun ihtiyaçlarına göre yüksek oranda paydaş katılımı ile görüşülmeli, tartışılmalı ve yıllarca geçerliliğini koruyacak dinamik bir mevzuat ortaya konmalıdır.

 2- Öğretmenlik kariyer basamaklarından bağımsız olarak hiç bir ayrım ve istisna olmaksızın her öğretmenin taban aylıkları artırılmalıdır. Özellikle son 2-3 yıldır yüksek enflasyon altında ezilen öğretmenlerden özellikle büyükşehirlerde yaşayanlar temel ihtiyaçlarını dahi karşılayamaz duruma gelmiştir.

 3- Sözleşmeli öğretmenlik uygulaması kaldırılmalıdır. Öğretmenler, kadrolu olarak atanmalı, çeşitli unvanlarla ayrıştırılmamalı, ötekileştirilmemeli ve çalışma barışını bozmayacak bir sistem planlaması yapılmalıdır. Örneğin, Doğu ve Güneydoğu illerindeki öğretmenler teşvik sistemi ile o bölgelerde tutulabilir.

 4- Öğretmenlere bazı diğer devlet memurlarında olduğu gibi şark tazminatı, yol/ulaşım yardımı, yemek ve kıyafet yardımı yapılmalıdır. Özellikle büyükşehirlerde görev yapan öğretmenlere lojman hususunda girişimlerde bulunulmalıdır.

5- Öğretmenlere her yıl eylül ayında ödenen öğretime hazırlık ödeneği bir maaş tutarına yükseltilmelidir. Bu sebeple öğretmenler kırtasiye, giyim ve teknoloji malzemeleri için gereken kaynağa kavuşmuş olacaklardır.

6- Öğretmenlere ödenen ek ders, sınav görevli ücreti, belletmenlik ve ek ders kapsamındaki diğer kurslar için yapılan ödemeler acil olarak güncellenmeli, günümüz şartlarına göre rasyonel bir ödeme yapılmalıdır.

7- Öğretmenlerin son dönemde düşen itibarları iade edilmeli, saygınlıkları artırılmalıdır. Öğretmenlere karşı işlenen suçlar için ayrı bir mevzuat oluşturularak cezalar artırılmalı, caydırıcılık yükseltilmelidir.

8- Öğretmenevleri her anlamda ıslah edilmelidir. İşleyişinden konaklama sorununa, öğretmenlerin öncelikli olma hususu ve işletmelerin genel kurallarına kadar çok geniş kapsamlı bir düzenleme şarttır.

9- Ataması yapılmayan öğretmenler için çözüm bulunmalı, eğitim fakülteleriyle ilgili olarak yeni kararlar alınmalıdır. Milli Eğitim Bakanlığı ve YÖK ortak bir çalışma yapmalı, öğretmen ihtiyacına göre planlamalar yapılmalıdır.

10- Özel kurumlarda görev yapan öğretmenlerin her türlü hakkı güvence altına alınmalı, uzun çalışma saati, mobbing, düşük ücret gibi sorunlar başta olmak üzere tüm sorunlar bir bir çözülmelidir.

 Öğretmenler başka ne istiyor? Lütfen yorumlar kısmına yazınız.

 OGRETMENMEB.COM / ÖZEL HABER

 

HABERE YORUM KAT

UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.