Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Bakan Yusuf Tekin'den önemli açıklama geldi
2023-2024 eğitim-öğretim yılında, 5 yaş okullaşma oranının %95,44 seviyesine ulaştığını belirten Tekin, Türkiye'nin OECD'nin "Bir Bakışta Eğitim Raporu" kapsamında, tüm ülkeler arasında en büyük artışı sağlayarak zirveye yerleştiğini ifade etti.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÇOCUK GELİŞİMİNDEKİ ROLÜ
Bakan Tekin, okul öncesi eğitimin, çocukların hayat boyu öğrenme süreçleri için kritik bir temel oluşturduğunu vurguladı. Tekin, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:
“Okul öncesi eğitim, çocuklarımızın ileriki yaşamlarında karşılaşacakları zorlukları aşabilme becerilerini geliştirirken, onları daha mutlu ve üretken bireyler haline getiriyor. Hayatın ilk yıllarında kazanılan bu temel beceriler, yaşam boyu süren gelişimin yapı taşlarını oluşturuyor.”
2002 ÖNCESİNDEN BUGÜNE: OKULLAŞMA ORANLARINDAKİ ÇARPICI ARTIŞ
Bakan Tekin, 2002 öncesinde okul öncesi eğitimde düşük okullaşma oranlarına dikkat çekerek, 1992 yılında yalnızca %5,1 olan 5 yaş okullaşma oranının, 2002 yılında %11,5'e yükseldiğini ancak bu dönemin yeterince ilerleme kaydedemediğini belirtti. Bugün ise bu oranın %95,44'e ulaşarak büyük bir başarıya dönüştüğünü açıkladı.
Tekin, bu değişimi şu sözlerle değerlendirdi:
“2002’den itibaren okul öncesi eğitime verdiğimiz öncelik sayesinde, bu alandaki eksikleri hızla giderdik. Bu bilinçle çalışmaya devam ediyor ve çocuklarımızı daha güçlü bir geleceğe taşıma azmiyle ilerliyoruz.”
OECD RAPORU VE TÜRKİYE’NİN EĞİTİMDEKİ BAŞARISI
OECD'nin "Bir Bakışta Eğitim Raporu", Türkiye'nin okul öncesi eğitimdeki lider konumunu net bir şekilde ortaya koyuyor. Rapora göre Türkiye, 2002’den bu yana okul öncesi eğitime erişimde en büyük artışı sağlayarak uluslararası düzeyde bir başarı elde etti.
Türkiye’nin eğitim politikalarının hem ulusal hem de küresel anlamda doğru bir temele oturduğunu kanıtlıyor.
YENİ HEDEFLER VE PROJELER: OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE DAHA GENİŞ ERİŞİM
Milli Eğitim Bakanlığı, okul öncesi eğitimin erişilebilirliğini artırmak ve eğitimi daha kapsayıcı hale getirmek amacıyla çalışmalarını sürdürüyor. Özellikle kırsal bölgelerde eğitim imkanlarını genişletmek, dezavantajlı grupların eğitim olanaklarına erişimini artırmak ve erken çocukluk eğitimi müfredatını zenginleştirmek öncelikli hedefler arasında yer alıyor.
Bakan Tekin, bu çalışmalara ilişkin şunları söyledi:
“Çocuklarımızı sadece akademik anlamda değil, aynı zamanda milli ve manevi değerlerle donatarak geleceğe hazırlamak temel hedefimizdir. Eğitimde ulaştığımız bu başarıyı daha ileri taşıyacak adımlar atmaya devam edeceğiz.”
Öğretmen MEB / ÖZEL HABER
Kaynak:Milli Eğitim Bakanlığı
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.