Kamu sendika üyelik ve istifa işlemlerinin de işçi sendikalarında olduğu gibi e-devlet üzerinden yapılması gerektiğini belirterek şunları söyledi:
“Ülkemizde sendikacılık faaliyetleri Anayasal haktır. Bireyler bu haklarını “sendikal özgürlük” kapsamında diledikleri sendikaya üye olarak ya da dilediklerinde üyelikten çekilerek kullanabilirler. 4688 sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları ve Toplu Sözleşme Kanunu uyarınca, kamu görevlileri de sendikalara üye olabilirler. Ancak bu üyelik işlemleri, işçi sendikalarına üyelik işlemlerinden farklıdır. Kamu görevlilerinin bulundukları hizmet kolunda sendika üyeliği ıslak imzalı matbu formlar aracılığıyla yapılmaktadır. Bu durum, hem kamu görevlileri hem de sendikalar için bazı sorunları beraberinde getirmektedir.
Her şeyden önce ıslak imzalı matbu formlar aracılığıyla yapılan üyelik işlemleri, kamu görevlileri için zaman ve işgücü kaybına neden olmaktadır. Üyelik başvurusu yapmak isteyen kamu görevlisi, öncelikle ilgili sendikanın internet sitesinden başvuru formunu indirmek ve doldurmak zorundadır. Ya da daha güncel uygulamada, kamu çalışanı tarafından üyelik formu interaktif biçimde doldurulduktan sonra ıslak imza işlemi için sendika ve il yönetimleri devreye girmektedir. Kamu görevlisi, ıslak imzalı formu üç nüsha halinde kamu kurumuna teslim etmek zorundadır. Nüshalardan biri de sendikaya ulaştırılır. Bu işlemler, kamu görevlilerinin iş yükünü artırmakta ve zaman kaybına neden olmaktadır. Ayrıca günümüz dijital çağında tüm iş ve işlemlerin kolaylaştırıldığı bir dünyada sendika üyeliğinin, sendika yönetimleri ve kamu çalışanları ile idari personel için uğraştırıcı olması ironiktir.
Islak imzalı matbu formlar aracılığıyla yapılan üyelik işlemleri, sendikalar için de bazı sorunlara yol açmaktadır. Sendikalar, üyelik başvurularını kabul ederken başvuru formlarının doğru ve eksiksiz doldurulmasını kontrol etmek zorundadır. Bu durum, sendikaların iş yükünü artırmakta ve hatalara da neden olabilmektedir. Konunun bir diğer boyutu da ıslak imzalı istifa işlemlerinde, sendikalardan istifa işleminin memurun yasal hakkı olduğu gerçeğinin göz ardı edilme tehlikesidir. Kamu sendikasından çekilme işleminde idarenin görevi memurun yasal hakkını kullanmasında idari işlemi gerçekleştirmekken, bir karar organı gibi hareket etme riski kamu çalışanını mobbinge de açık hale getirmektedir. E-devletten istifa olanağı bu risklerin önüne de geçecektir.
Bu sorunların çözümü için memurların da işçiler gibi sendikalara e-devlet üzerinden başvuru ve istifa işlemi gerçekleştirebilmesi gerekmektedir. Bu sayede, kamu görevlilerinin üyelik başvuruları daha hızlı ve kolay bir şekilde yapılabilecektir. Ayrıca sendikalar da üyelik başvurularını daha kolay ve doğru bir şekilde kontrol edebilecektir. Kamu Sendika üyelik ve üyelikten çekilme işlemlerinin e-devlet üzerinden yapılabilmesi, bireyin sendikal özgürlük hakkını da gözeten bir uygulama olacaktır.
E-devlet üzerinden yapılabilmesinin olanaklı kılınması durumunda, kamu görevlilerinin yalnızca e-devlet şifrelerini kullanarak sendikalara üyelik veya üyelikten çekilme başvurusu yapabilmeleri yeterli olacaktır. Bu sayede kamu görevlilerinin ıslak imzalı matbu formlar temin etmek ve teslim etmek için zaman ve işgücü harcaması gerekmeyecektir.
E-devlet üzerinden yapılacak üyelik başvuruları, sendikalar için de bazı avantajlar sağlayacaktır. Sendikalar, e-devlet üzerinden yapılan başvuruları daha hızlı ve kolay bir şekilde kontrol edebilecekler ve bu sayede hata yapma risklerini azaltabileceklerdir.
Sonuç olarak memurların da işçiler gibi sendikalara e-devlet üzerinden başvuru yapabilmesi ve sendika üyeliğinden çekilmesi hem kamu görevlileri hem de sendikalar için önemli bir kolaylık sağlayacaktır. Bu nedenle, bu konuda gerekli düzenlemelerin yapılması ivedilikle gerekmektedir.”