Memurların sıklıkla merak ettiği sorulardan biri çıkartılan raporun müdür tarafından onaylanıp onaylanmama sürecidir. Acil durumlarda, hastalık sebebiyle ya da zaruri bir ihtiyaçtan kaynaklı olarak çıkarılacak olan raporu müdürün onaylamama ihtimali nedir? Bu konuda personelin hakkını koruyabilmesi için ne yapması gerekir?
Normal şartlarda hastaneden alınan bir raporun müdürün önüne getirildikten sonra imzalanmaması gibi bir durum söz konusu değildir.
Doktorun vermiş olduğu karar çiğnenemez ancak isterse hakem heyetine sevk sağlayabilir. Burada bir detaya da dikkat çekmek gerekiyor.
Her yerde aynı uygulama tabi değil. Kurumdan kuruma müdürün yetkisi değişmektedir. Bu sebeple kurumsal farklılığı da göz önüne almak gerekiyor. Ancak şunu da unutmamak gerek. Eğer personelin almış olduğu iş görememezlik belgesi usule uygunsa müdürün herhangi bir yaptırımı bulunmuyor.
Ancak iş görememezlik belgesinin gerçekliğe uygun olması gerekiyor. Böyle bir durumda müdür imzalamama yetkisini ortaya koyamaz. Ancak hakem heyetine sevk edebilir. Raporu kabul etmeme gibi bir hakkı bulunmamaktadır. Peki bu süreç nasıl ilerler?
Üst yazıyla birlikte evraklar kayıttan geçirilmelidir. Eğer bir sorun gözükürse hakem hastaneye sevk edebilir. Müdürün sağlık raporunu imzalama ya da onaylama yetkisi bulunmamaktadır. Müdür baş hekimi tarafından yapılan bir işlemdir.