Müfredatta uygulanan değişiklik ve yenilikler aslında 30 yıl önceden kalan ezberci sistemi ortadan kaldırmayı hedefliyor. En azından Bakan Tekin bu amaçla yola çıkıldığının altını çiziyor.
O yıllarda bilgiye erişebilmek okuldan başka bilgi kaynağı olmadığı için özümseyebilmek çokta kolay değildi. Ama şu anki nesil bambaşka bir dönem yaşıyor. Bilgiye erişme imkanı muazzam derecede geniş.
“Yıllar önceki mantıkla çocuklara hala bilgi yükleyelim, demek bir yanlışlık” diyen Bakan Tekin, müfredat değişikliği yapmamızın en önemli sebebi buydu. Çocuklara bugünün dünyasındaki yaşıtlarına göre iki katı bilgi yükleniyor. Bunun önüne geçebilmekti” ifadesini kullandı.
Sürece her zaman uluslararası bir değerlendirme mekanizması üzerinden bakıldı ve müfredat %35 hafifletildi. Çocukların yaşını aşabilecek ve eğitim seviyesini baltalayacak yaklaşımlardan uzaklaşmak hedeflendi.
Bu sayede hem çocukların hem de öğretmenlerin sırtında ağır bilgi yükü hafifletildi. Beceri odaklı bir eğitim sürecine geçildi. Öğretmenin inisiyatifi ve öğrenci katılımının arttığı bir eğitim süreci başlatılmış olundu. Yeni müfredatla eğitim öğrencilerde nasıl olumlu bir gelişmeye yaratacak? süreçte bunu daha rahat anlamak mümkün olacak.
Öğretmen Meb / ÖZEL HABER