1) İlkokullarda öğrencilerin sosyal ve akademik gelişimlerini takip etmek amacıyla dersin içeriğine uygun şekilde geliştirici değerlendirme araçları kullanılacak ve öğrencilere eksik ve/veya yanlış öğrenmeleri konusunda geribildirim verilerek öğrenme/öğretme süreçleri yönetilecektir.
2) İlkokullarda süreç odaklı değerlendirmeye imkân vermek için kullanılan ölçme araçları öğrenci gelişim dosyasında tutulacaktır. Öğrencilerin ölçme araçlarına verdikleri cevaplara yönelik sınıf/ders öğretmeni tarafından geri bildirim notları hazırlanacak ve öğrenci gelişimi takip edilecektir.
3) İlkokullarda öğrencilerin Türkçenin doğru ve güzel kullanımını geliştirmek amacıyla dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin izlenmesi ve geliştirilmesine yönelik ölçme araçları kullanılacaktır. Özellikle öğrencilerin yazılı anlatım becerilerinin geliştirilmesi ön plana alınacak ve öğrenci gelişiminin takibi özel olarak yapılacaktır.
4) Bir sınıf düzeyinde birden fazla şube bulunuyorsa şubelerin tamamında aynı derslerin (seçmeli dersler de dâhil) sınavları ortak yapılacaktır.
5) Ortak yazılı sınavların yapılacağı gün ve saatlerde eğitim ve öğretime devam edilecektir.
6) Bir sınıfta bir günde yapılacak yazılı ve uygulamalı sınavların sayısının ikiyi geçmemesi esastır. Ancak zorunlu hâllerde bir sınav daha yapılabilecektir.
7) Okullarda yapılacak tüm sınavlar il sınıf/alan zümresi tarafından belirlenen konu soru dağılım tablosuna göre hazırlanacaktır. Sınav soruları eğitim kurumu sınıf/alan zümresi tarafından konu soru dağılım tablosu çerçevesinde hazırlanacaktır.
8) Kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim ve öğretimlerine devam eden öğrencilere yönelik ölçme ve değerlendirmede Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) esas alınacaktır. Bu öğrencilerin ortak yazılı sınavlara katılımıyla ilgili süreçlerden okul müdürlükleri sorumludur.
9) Ülke, il, ilçe ve okul geneli yapılan ortak yazılı sınavların sonucuna göre öğrenci toplu listeleri yayımlanmayacaktır. Okullar ve sınıflar arası karşılaştırmalı veri çıkarılmayacaktır.
10) Okullarda, uygulamalı sınavlar hariç tüm sınavların (seçmeli dersler dâhil) soruları cevaplarını öğrencilerin oluşturduğu ve farklı bilişsel düzeyde kazanımları ölçen maddelerden oluşacaktır.
11) Türkçe, Türk dili ve edebiyatı ile yabancı dil derslerinin (seçmeli yabancı dil dersleri dâhil) sınavları yazılı ve uygulamalı (dinleme ve konuşma) olmak üzere iki aşamada yapılacaktır. Yazılı sınavlarda okuma ve yazma becerileri, uygulamalı sınavlarda ise dinleme ve konuşma becerileri ölçülecektir. Dinleme ve konuşma sınavları ilgili dersin yazılı sınavından önce veya sonra yapılabilir. Konuşma sınavları için belirli bir tarih aralığı olmaksızın sınav sürece yayılarak yapılacaktır.
12) Uygulamalı derslerin (beden eğitimi ve spor, görsel sanatlar, teknoloji ve tasarım, müzik ve atölye dersleri vb.) sınavları tüm şubelerde aynı kazanımı ölçecek şekilde yapılacaktır.
13) Öğrenci cevaplarının puanlanmasından sonra cevap kâğıtlarının öğrencilere gösterilmesi gerekmektedir. Öğrenciye gösterilecek cevap kâğıdında öğrencinin varsa eksik ya da yanlış öğrenmelerine yönelik öğretmen tarafından notlar alınmalıdır.
14) Her sınav sonrasında ders öğretmeni tarafından öğrenci cevaplarına yönelik analiz yapılacaktır. Analiz sonuçlarına göre hem bireysel olarak öğrenciye geri bildirim verilmeli hem de varsa eksik ya da yanlış öğrenmeler için telafi eğitimi yapılmalıdır.
Söz konusu analizler, ders öğretmeninin öğrenci ve sınıf hakkında yeteri kadar bilgi edinmesi ve bunu kendisinin kullanması için raporlamalıdır. Buna yönelik ayrıca okul idaresine bir rapor verilmesi gibi evrak yükü oluşturulmasından kaçınılmalıdır.
2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Sınav Tarihleri
I. dönem 1. sınavlar: 30 Ekim-8 Kasım 2024,
I. dönem 2. sınavlar: 30 Aralık 2024-10 Ocak 2025,
II. dönem 1. sınavlar: 17-28 Mart 2025
II. dönem 2. sınavlar: 26 Mayıs-13 Haziran 2025
Öğretmen Meb/ ÖZEL HABER